100
15 noiembrie 2020

Sebastian Chețan – 4DPIXEL XR S.R.L.

Realitate virtuala (VR), Cluj -Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

4DPIXEL este o companie de tehnologie, specializată pe dezvoltarea de aplicații și conținut 3D pentru web, virtual și augmented reality.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Am lucrat mult spre a transforma abilitățile tehnice ale echipei în produse relevante pentru piață (product market fit), mai ales în contextul COVID. Clienții noștri sunt alte organizații sau companii care și-au redus bugetele de marketing în urma crizei sanitare și a efectelor asupra economiei. A trebuit să învățăm să ne descurcăm cu resurse mai puține, să descoperim zonele unde produsele noastre sunt o necesitate și unde putem genera încă venituri, să învățăm să lucrăm remote ca echipă și să rămânem productivi.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Am pierdut câteva contracte importante pe care ne bazam și ciclul de vânzare s-a lungit substanțial. Aceasta ne-a afectat fluxul de numerar și perspectivele de dezvoltare. Nu am reușit să atingem încă primul milestone din afacere: acela de a deveni sustenabili financiar până în iunie 2020 și încă 4DPIXEL necesită investiții pentru a garanta joburile echipei tehnice.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

Am învățat că trebuie să fiu realist și pragmatic în modul în care abordez această afacere și cum setez și urmăresc obiectivele. Trebuie să mă focusez pe mai puține lucruri cheie pentru a putea livra mai bine. Că trebuie să spun “NU” la o mulțime de idei, dacă ele nu au potențialul să producă venituri pe termen scurt. Am învățat că trebuie să concepem produse care fac o mare diferență pe piața, dacă vrem ca cineva să le cumpere.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Să se focuseze puternic pe nevoile clienților; să lucreze în parteneriat cu ei; să facă lucrurile mai bine chiar dacă înseamnă că vor face mai puțin; să lucreze “lean” și să aiba mare grijă cum își folosesc resursele; să se focuseze pe clienți și pe venituri în primul rând.