100
15 noiembrie 2020

Nicoleta Zsigmond Jurj – BUCATARIA ZEN S.R.L.

Servicii de catering cu hrană sănătoasă, Cluj-Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

Bucătăria Zen este un delivery care dorește să așeze pe masă întregii familii în fiecare zi o altă mâncare pentru trup și suflet, plină de savoare și arome, gătită lent, fără adaosuri și aditivi, sănătoasă, echilibrată nutrițional, după rețetele tradiționale ale bunicelor din toate colțurile lumii și cu ingrediente de sezon alese cu grijă de la fermieri și producători locali.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Deoarece am început promovarea și livrările în principal către office-uri, închiderea acestora odată cu starea de urgență ne-a afectat foarte tare. În prima faza, de haos și incertitudine, am încercat și noi să fim parte din lupta pentru binele tuturor, printr-o campanie de susținere a  medicilor din linia întâi prin donarea de mese de prânz. Apoi, când a fost clar că vom rămâne în această stare pe termen indefinit, am reanalizat segmentul țintă și ne-am îndreptat către familii, aflate acum în casă, cu provocarea de a fi partener, părinte, dascăl și angajat în același spațiu și timp. Copiii au fost încântați de mâncare, mămicile fericite că puii lor mănâncă cu poftă o mâncare sănătoasă și asta ne-a adus încet în atenția grădinițelor. După ce copiii, cei mai buni critici, au “testat” meniurile și s-au declarat mulțumiți am început livrarea și livrăm și acum.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Lipsa de clienți, reducerea acestora cu 90% în momentul închiderii birourilor a fost, cred, cea mai mare provocare. Apoi lipsa de alimente de bază a mai îngreunat situația. În timpul stării de urgență a fost mult mai greu să ne aprovizionăm de la producătorii locali.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

Am învățat că ajutorul și ideile vin de unde nu te aștepți, că e important să nu renunți, să nu cedezi sub presiune și să iei fiecare eșec așa cum este, doar o ușa închisă sau o încercare nereușită. Următoarea ușa se va deschide, următoarea cărare va fi cea care va duce spre obiectivul propus. Am învățat că cel mai important este să rămâi autentic, să îți cunoști misiunea, viziunea și valorile, să îți recunoști greșelile că să poți învață din ele, și să nu faci compromisuri în valorile  personale sau ale companiei doar de dragul câștigului.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Să se pregătească de greutăți, eșecuri și provocări. Am descoperit că pentru mine cea mai importantă abilitate pe care a trebuit să mi-o dezvolt a fost și este reziliența. Cred că cel mai puțin suntem pregătiți să ne asumăm la începutul unui business  toate greșelile, imperfecțiunile, neștiința și lipsurile pe care le avem. Evident, este important să avem curaj, credință și speranța că totul va fi bine, că o vom scoate la capăt, dar și mai important, din punctul meu de vedere, este să fii pregătit pentru faptul că vei avea de trecut prin momente grele, decizii care se vor dovedi greșite, situații pe care nu le-ai luat în calcul. Dacă în loc să-ți plângi de milă și să renunți ești pregătit să cauți soluții, chiar dacă nu vor fi perfecte din prima clipă, dacă ești rezilient și vezi situația cu sânge rece, șansele de a trece cu bine de
primul an cresc substanțial. Al doilea lucru care m-a ajutat pe mine a fost mentorul pe care l-am avut alături. Acel ochi experimentat din exterior, care să fie empatic, dar și obiectiv, să vadă puncte forte și puncte slabe, să încurajeze, dar și să mustre atunci când e cazul.