100
8 decembrie 2020

Maria Cinar-Jiga – CJM CINEMATIC PRODUCTION S.R.L.

Producție de film, Cluj-Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

Redefinim ideea de film de eveniment/de prezentare, explorând emoţii, oameni, locuri, culturi, dinamici sociale într-un mod creativ, în stil cinematografic, documentar.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Planul iniţial s-a schimbat foarte uşor, dar, în general, a fost nevoie doar de o amânare a unor proiecte care erau deja stabilite. De la bun început, am mizat pe clienţi puţini, dar pe termen lung, deoarece ne dorim parteneri cu care să consolidăm legăturile, să ne cunoaştem bine reciproc şi să construim împreună, în mod unitar, profesionist poveştile lor, “filmul” lor. Criza nu a schimbat acest plan, ci doar ne-a amânat, replanificat unele acţiuni care erau deja programate şi implicau filmări în spaţii închise. Am comunicat foarte mult cu clienţii şi potenţialii clienţi, ca să vedem cum putem adapta planurile iniţiale.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Paradoxal, cea mai mare provocare a fost dacă să fac sau nu proiecte la care nu mă gândisem iniţial şi care nu se potriveau neapărat cu ce am gândit iniţial în planul de afaceri. Având în vedere că profilul afacerii mele a devenit un serviciu foarte important în comunicarea online, am avut ocazia de a face şi proiecte mai mici, pe termen scurt, ceea ce a dus însă, în unele cazuri, la dezvoltarea altor proiecte.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

Am învăţat că e important să fii flexibil, dar nici să nu deviezi foarte mult de la planul iniţial. Am făcut şi proiecte mai mici care poate nu erau ceea ce am prevăzut că voi face, dar erau prioritatea clientului în acel moment şi mă ajutau în construirea acelei relaţii pe termen lung pe care mi-o doresc..

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Să se gândească că orice provocare poate fi o oportunitate, să aibă răbdare şi să analizeze cu atenţie şi cu calm orice situaţie, dar, mai ales, să construiască relaţii trainice cu clienţii deja existenţi, pe termen lung.