100
8 decembrie 2020

Florina Dascăl – VILEGIATURA STUDIO S.R.L.

Producție genti handmade, comerț extern

1. Care este esența afacerii tale? 

Vilegiatura este un proiect creativ care propune produse de design contemporan realizate în Transilvania prin înglobarea tehnicilor meșteșugărești, într-un proces de producție sustenabil.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

În aceasta perioadă ne-am concentrat pe prezența în mediul online. Am realizat campanii de social media, am optimizat website-ul și ne-am stabilit o identitate de brand puternică și recognoscibilă printr-un conținut vizual de calitate. În același timp am reușit să ne stabilim și o prezență în mediul offline prin vânzarea produselor în diverse shopuri fizice. Reinventarea a constant în adaptarea afacerii pentru a răspunde noilor nevoi ale consumatorilor care au fost expuși unor situații cu totul diferite față de cele cunoscute anterior și, ca atare, deprind obiceiuri diferite față de cele pe care ne-am bazat inițial afacerea.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

La fel ca toate micile companii care se bazează pe producția externă, în această perioadă ne-am confruntat cu nevoia de a optimiza comunicarea cu producătorii noștri pentru ca relația să funcționeze “la distanță”. Mai mult decât atât, ne-am luptat să creștem vânzările într-un mediu financiar instabil. Ca atarea, punerea pe piață a unor produse noi și crearea unor strategii de marketing eficiente pentru vânzarea acestora a fost o adevărată provocare.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

În fața unei situații neprevăzute, adaptabilitatea este absolut esențială. Pentru a rămâne relevant într-un context care nu corespunde cu planurile tale inițiale trebuie să acorzi timp pentru a-l înțelege și pentru a-ți reface planurile, luând în considerare noile date.

Pentru noi, provocarea a fost să adaptăm produsele și povestea pe care o spunem prin intermediul acestora. Am trecut la accesorii destinate unui mediu cu precădere social, la produse a căror semnificație are valoare și într-un context de “distanțare socială”. Am folosit acest timp pentru a pune mai mult accentul pe valorile brandului nostru și pentru a le prezenta consumatorilor în forme cât mai atractive.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Cred că acest context global creează nevoia unei evaluări foarte precise a afacerii. Trebuie cântărit foarte bine care sunt lucrurile care funcționează și care sunt cele care poate functionau odată, dar acum își pierd relevanța. Mai mult decât atât, consider că acum este momentul pentru identificarea unor oportunități noi. Afacerile se nasc din pasiune și cred că aceasta pasiune va asigura și trecerea printr-o perioadă destabilizantă.