100
20 aprilie 2018

Co-fondatorii companiei Airbnb nu ar recomanda altor start-up-uri să facă ceea ce au făcut ei

Airbnb poate părea pentru mulți o poveste de succes apărută peste noapte, dar nu este deloc așa.

În 2008, trei absolvenți de facultate și-au unit mințile și eforturile și au reimaginat complet modul în care vedem călătoriile de vacanță. Astăzi, la doar zece ani de atunci, platforma lor are peste 4,5 milioane de proprietăți de închiriat, de la casele din copacii Scandinaviei până la insulele private din Fiji.

Dar nu a fost întotdeauna un drum ușor, iar fondatorii companiei nu recomandă nici unul dintre pașii pe care ei i-au făcut și i-au adus aici – a declarat co-fondatorul Joe Gebbia pentru CNBC.

În zorii afacerii lor, după ce au întâmpinat o serie de respingeri din partea investitorilor, printre care și susținători ai YouTube, Paypal și Google, Gebbia și partenerii săi, Brian Chesky și Nathan Blecharczyk, au decis să opteze pentru o formă alternativă de finanțare: cărți de credit.

Trio-ul a intrat într-o perioadă foarte grea, în opinia lui Gebbia, în care a crescut enorm presiunea măririi veniturilor de la “sumbrul” 200 de dolari pe lună pe care l-au primit de la baza lor limitată de clienți.

“Am avut doar o singură opțiune în acel moment, am făcut o linie de credit Visa,  cu excepția faptului că Visa nu știa cu adevărat despre asta”, a spus Gebbia.

“De fapt, am scos cardul de credit de nenumărate ori, cu siguranță ne-am depășit posibilitățile, nu aș recomanda nimănui să facă asta”, a adăugat el, referindu-se la alți antreprenori care s-ar putea inspira de la fondatorii Airbnb.

“Stresul era imens, facturile din cardurile de credit au continuat să crească și nu aveam nici o idee când urma să le plătim”.

Totuși, perseverența băieților le-a câștigat, într-un final, un loc la un accelerator din Silicon Valley numit Y Combinator, care le-a dat acces la banii pentru investiții și networking-ul necesar, în schimbul unui pachet de șapte la sută din afaceri.


Cel mai bun sfat pentru succes
În acel moment, trio-ul a primit cele mai bune sfaturi de la fondatorul Y Combinator, Paul Graham, a spus Gebbia.

El le-a spus să ajungă la baza lor de clienți, care la acel moment se aflau în principal în New York, și să obțină feedback cu privire la modul de dezvoltare și îmbunătățire a produselor lor.

“Am învățat din timp să ne întâlnim cu oamenii, să discutăm cu clienții, să realizăm ceea ce aș numi “empatie edificatoare”, care te pune efectiv în pantofii clientului tău și te face să vezi lucrurile prin ochii lui.”

El a spus că aceste informații, combinate cu viziunea generală a antreprenorului, sunt calea spre cel mai bun produs posibil.


Sursa articol: cnbc.com
Sursa infografic: Anna Vital