100
30 aprilie 2018

Cel mai detestat cuvânt din vocabularul unui antreprenor

Autosuficiența este dușmanul tău cel mai mare. Niciodată, dar absolut niciodată nu-l lăsa să-și facă loc în afacerea ta.

Am lucrat cu sute de antreprenori de-a lungul activității noastre de consultanță. Fără excepție, toți acești proprietari de afaceri se încadrează în două categorii, noi le spunem „disperații” și „inspirații”. Nu vrem să fim ironici. Însă este o realitate că doar cei care simt nevoia să schimbe ceva în afacerea lor – apelând astfel la ajutorul nostru – se încadrează în unul din aceste două grupuri.

Antreprenorii disperați

Antreprenorii disperați ne sună pentru că ceva nu e în regulă cu firma lor. Acel „ceva” poate fi de natură financiară: venitul și/sau profitul scade sau cheltuielile scapă de sub control. Astfel, antreprenorul se află sub proverbiala „sabie a lui Damocles”. Dacă nu face ceva, s-ar putea ca firma să nu supraviețuiască.
Primim, de asemenea, telefoane de la antreprenori ce lucrează ore în șir, fiind disperați să-și recâștige cât de cât echilibrul în viață. Ei au nevoie de ajutor pentru a delega sarcini altora. Iar acesta este un domeniu în care chiar îi putem ajuta. Dacă ați citit articolele noastre, atunci știți că, în opinia noastră, trebuie să existe o anumită infrastructură înainte de a putea delega atribuții în mod sigur.
În alte cazuri, antreprenorii ne caută deoarece întâmpină probleme în ce privește cultura organizației sau performanțele angajaților și sunt disperați să-și redreseze compania. Stresul resimțit de antreprenorii disperați este mai mare decât teama lor de schimbare. Atunci apelează la ajutor.

Antreprenorii inspirați

Pe de altă parte, antreprenorii inspirați preconizează ceea ce doresc să realizeze. Ei apelează la ajutor deoarece nu sunt siguri cum să-și pună în practică viziunea pentru a propulsa compania la un nivel superior: să exploreze alte piețe, să dezvolte noi produse sau să crească progresiv. În acest moment, probabil că au deja o companie de succes, dar știu că e loc de mai bine. Acești antreprenori au visuri mărețe, dar și inspirația de a munci din greu și a încerca lucruri noi pentru a și le împlini.

Ce au în comun

Aceste două tipuri de antreprenori au în comun conștientizarea faptului că firmele lor nu sunt ceea ce și-ar dori ei să fie. Cauza acestei îngrijorări diferă, însă sentimentul că ceva nu e în regulă sau e sub așteptări, precum și dorința de a căuta ajutor și a face schimbările necesare sunt lucruri comune. Acești antreprenori sunt nemulțumiți. Din acest punct de vedere, sunt șanse ca ei să aibă un avantaj din aceasta. Motivul? Pentru noi, cuvântul care cauzează pagube într-o companie mai mult decât oricare altul este „mulțumit”. Antreprenorii mulțumiți stau cu mâinile în sân, lăsând afacerea să meargă de la sine. Ei nu-și fac griji în privința schimbărilor. Ei se mulțumesc cu status quo-ul organizației. Nu ne înțelegeți greșit. Nu credem că trebuie să vă dezvoltați sau, altfel, să muriți. Cunoaștem o mulțime de companii care s-au menținut relativ la același nivel mai mulți ani, dar care încă sunt viabile și aduc profit. Totuși, nu poți să devii mulțumit de sine și să speri că te vei menține pe piață. De ce? Lumea continuă să se schimbe într-un ritm din ce în ce mai rapid. Tehnologia, cultura, preferințele clienților și sute de alți factori se schimbă de la o zi la alta. Dacă astăzi faci afaceri tot așa cum făceai în urmă cu o săptămână, o lună sau un an, progresul te va arunca în trecut. Așadar, pentru a vă asigura că business-ul Dvs. își menține poziția pe piață, va trebui să:

Cereți opinia clienților

Găsiți modalități de a obține feedback formal de la clienții Dvs. Majoritatea companiilor, dacă intră în contact direct, față în față, cu clienții, îi vor întreba despre experiențele de care au avut parte. De exemplu, personalul din restaurant vă va întreba dacă meniul v-a fost preparat corect, iar angajații magazinelor alimentare vă vor întreba dacă ați găsit tot ce aveați nevoie. Totuși, o anchetă cu caracter oficial vă dă posibilitatea să obțineți date, ceea ce e de preferat. Sunt o mulțime de modalități de a colecta date, cum ar fi chestionarele pe hârtie, cele online și focus group-urile. Folosiți informațiile pe care le colectați pentru a vă face ofertele cât mai atrăgătoare pentru clienți.

Examinați-vă procesele.

Presupunem că ți-ai documentat procesele de afaceri. Dacă nu, aveți mult de lucru. Știm că nimeni nu vă va plăti cu un penny mai mult doar pentru că aveți procese bine documentate, dar fără ele veți întâmpina dificultăți în îmbunătățirea organizației. Procesele dvs. sunt un document viu. Trebuie să examinați periodic fiecare proces pentru a vă asigura că:

  1. Încă mai executați acest proces.
  2. Procesul real se regăsește corect în documentație.
  3. Procesul este necesar.
  4. Procesul este eficient.

Pe parcus, unii oameni schimbă modul în care fac lucrurile și nu actualizează documentația. Și, uneori, aceste schimbări sunt spre bine. Dacă da, doriți să comunicați acest “mod mai bun” altor membri ai organizației prin procesul actualizat.

Dacă aceasta nu este o schimbare spre bine, veți dori să-i aduceți pe angajat sau pe angajați înapoi la utilizarea procesului așa cum este documentat. În orice caz, auditarea proceselor dvs. este un pas important.

Asigurați-vă că măsurați lucrurile potrivite.

Toate companiile au nevoie de un set de valori măsurabile pe care să le determine și pe care îl utilizează pentru a se asigura că compania rămâne pe drumul cel bun. Indiferent dacă încercați în mod activ să creșteți sau nu, trebuie să înțelegeți performanța organizației dvs. A avea un set de măsurători pe care le revizuiți zilnic, săptămânal și/sau lunar este crucială pentru a ști când performanța atinge așteptările sau nu.

Valorile măsurate vor fi altele pentru fiecare companie în parte, dar pot include rata de livrări la timp, numărul de apeluri de vânzări, numărul de vânzări zilnice sau săptămânale sau oricare alte mii de elemente. Trucul este de a măsura în mod constant și de a revizui acele elemente care sunt esențiale pentru succesul organizației dvs.

Ascultați-vă angajații.

Angajații care lucrează direct cu clienții se află într-o poziție unică pentru a vă ajuta organizația. Pentru că se află pe front, au auzit ce spune clientul și cunoaște capabilitățile organizației. Ei știu când procesele nu funcționează bine și când angajații specifici nu performează sau au nevoie de instruire.

Deci, solicitați în mod activ angajaților dvs. idei pentru a îmbunătăți afacerea. Din nou, există mai multe modalități de a realiza acest lucru. În funcție de mărimea și complexitatea organizației dvs., poate fi mai eficient să furnizați un instrument online pentru feedback-ul angajaților.

Din toate aceste motive: dacă doriți o afacere viabilă, vă sugerăm să eliminați cuvântul “mulțumit” din vocabular. La urma urmei, lumea se schimbă rapid. Ceea ce clienții doresc și se așteaptă astăzi nu va mai fi la fel în viitor. Fii un lider inspirat care are aspirații înalte. Proprietarii de afaceri care nu sunt niciodată satisfăcuți nu vor deveni niciodată autosuficienți. Nu vor trebui niciodată să se ocupe de o situație disperată.


de Doug și Polly White, pentru Entrepreneur.com