100
17 noiembrie 2020

Camelia Mateş – PHILANTHROPY EXPERT S.R.L

Servicii de consultanță în fundraising, Cluj-Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

Ajutăm organizațiile non profit să atragă susținere financiară din comunitate, de la oameni și de la companii și le sprijinim în efortul de a transforma donatorii ocazionali în suporteri pe termen lung ai cauzelor organizațiilor.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Munca noastră se desfășoară, în mod normal, față în față, iar in criza Covid a trebuit să ne mutăm majoritatea activității în on line. Mai mult, ne-am implicat activ în atragerea de fonduri pentru a combate efectele pandemiei. A fost o perioadă aproape haotică, dar s-a dovedit că oamenii sunt solidari și că activitatea de atragere de fonduri de la oamenii obișnuiți și de la companii este mai necesară decât oricând.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Pentru majoritatea organizatiilor non-profit, perioada cu starea de urgență a însemnat o presiune extraordinară. Cele axate pe domeniul sănătății, și nu numai acelea, au început campanii intense pentru dotarea spitalelor, cele din domeniul social au fost nevoite să muncească mai mult, în condiții extreme, pentru a le oferi ajutor de urgență beneficiarilor, cele din educație, pur si simplu nu și-au mai putut desfășura activitatea și au fost nevoite să își facă un nou design de intervenție. În aceste condiții, nicio organizație nu a mai prioritizat strategia de atragere de fonduri, auditul sau alte activități pentru care noi oferim servicii de consultanță.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

Am învățat care e valoarea clienților constanți și a serviciilor “pe bază de abonament”, am învățat cât de important este să fii flexibil și să îți orientezi activitatea spre nevoile urgente ale clientului.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Să își dezvolte relații bune, bazate pe încredere, cu clienții lor, să aibă ca scop o relație lungă și trainică, mai degrabă decât profitul mare pe termen scurt, să fie flexibili și să își adapteze serviciile la vremuri incerte. Și, poate mai mult decât orice, să nu intre în panică.