100
8 decembrie 2020

Bogdan Alexandru – ALEXYO DESIGN AGENCY S.R.L.

Aplicatii pentru social-media, geopolitic, Cluj-Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

Mi7 Plus sortează sursele relevante evenimentelor geopolitice de pe internet.

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Personal nu am avut dificultăți semnificative până în acest moment. Am găsit parteneri noi, am acumulat skill-uri pentru a oferi servicii adiționale, dacă este sau va fi cazul.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Nu am avut provocări suplimentare legate de pandemie până în momentul de față.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

Programele de tipul Startup Plus sunt dezorganizate, extrem de birocratice, lipsite de o comunicare și de respect față de cei din program. Am învățat că ai nevoie de un partener sau consultant cu care să lucrezi de la început pentru a evita pierderile de timp și de bani.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

1. Nu vă pierdeți niciun minut cu chestii birocratice, a face business înseamnă să ai viziune și să muncești. Dacă ai timp să plimbi hârtii înseamnă că undeva greșești. Eu așa am făcut și am putut evolua în stilul meu. Afacerea o faci pentru a îți crește calitatea vieții.

2. Orice proces repetitiv poate fi automatizat sau externalizat. Prima opțiune este să cauți soluția de a-l automatiza pentru că este mai ieftin și mai rapid. Sunt mii de tools care te pot ajuta precum: Asana, Zapier, Drip, Quip etc. Multe sunt gratis, altele sunt sub 20 de dolari. Există sute de surse unde puteți găsi aceste tool-uri. Pentru externalizare se pot angaja asistenți virtuali pe site-uri de freelancing cu diferite specializări, dar depinde de voi dacă aveți foarte clar definite o serie de criterii.

3. Crează SOP-uri. Orice lucru pe care îl faci de cel puțin 2 ori are nevoie de un SOP astfel încât orice îl poate prelua instant la nevoie.

4. Pandemia era evidentă din luna ianuarie pentru oricine urmărește, chiar și ocazional, surse de știri de bun simț internaționale. Așadar, orice antreprenor român putea cel puțin să diminueze efectele pandemiei care a fost prezentată ca un fenomen surprinzător în piața locală. Recomandarea mea este să vă informați din surse internaționale serioase care invită experți să dezbată anumite subiecte, iar presa din România să o frecventați doar pentru anunțuri ocazionale (stare de urgență, granturi, lucruri de genul acesta.)

5. Citiți cu scop. Indiferent de ce citiți, recomand să aveți un carnet cu notițe din care extrageți 2-3 posibilități concrete de acțiune. Teoria se pierde. Surse: platforma Medium, Youtube (aici sunt milioane de surse, depinde de fiecare ce caută), Bookexpress (aici găsiți orice carte în limba Engleză).

6. Țineți un jurnal zilnic cu activități unde să explicați de ce ați investit timp într-un anumit lucru, care e relevanța lui pentru afacere sau personală. Eu personal folosesc Asana pentru asta, dar se poate face și pe hârtie. Oferă o viziune de ansamblu și puteți observa pierderile de timp.

7. Dacă afacerea nu vă face viața mai frumoasă înseamnă că ceva nu e bine acolo.