100
8 decembrie 2020

Anamaria Stancu – OUTSMARTERS GENERATION S.R.L.

Cafenea de tip coffee to go, franciză Captain Bean, Cluj-Napoca

1. Care este esența afacerii tale? 

Fiecare dintre noi poate fi căpitan.” – mai mult sau mai puțin cu referire și la brandul pe care îl reprezentăm, ideea de a avea încredere în propriile forțe, indiferent de vârstă sau resurse financiare, este foarte prețioasă. Noi știm că un camarad foarte bun al fiecărei dimineți este cafeaua, așa că ne propunem să asigurăm această companie în fiecare dimineață. Dacă o cafea poate fi pentru cineva doza optimă de impuls către productivitate și energie, noi suntem gata să venim cu soluția

2. Ce ai facut în ultimele luni și, dacă a fost cazul, cum te-ai reinventat ca afacere să treci prin criza Covid?

Referitor la soluții: asemenea societății, am încercat să abordăm o perspectivă mai digitală. Astfel că, ne-am orientat către vânzarea de vouchere și abonamente avantajoase de cafea, apoi am introdus delivery, și ne-am îmbunătățit promovarea online prin lansarea paginii de Instagram captainbean.isac, unde ne dorim să formăm o comunitate faină.

3. Care a fost cea mai are provocare suplimentara care ți-a apărut în business odată cu pandemia?

Ultimele luni au fost dificile, pe alocuri demotivante, însă nu am renunțat. Ne-am întâlnit cu provocări pe care nu le puteam controla, dar mai ales preconiza. În fiecare lună de implementare a afacerii noastre, până în luna martie, am cunoscut o creștere constantă și considerabilă, majorându-ne veniturile de până la 4 ori în doar 4 luni. Apoi, venirea pandemiei ne-a restricționat accesul către clienții noștri, care ori au început să lucreze de acasă, ori nu au mai venit la liceu/facultate pentru siguranță. Iar aceasta este povestea pe scurt; poveste care ne-am dori să nu ne definească, ci să ne educe înspre a fi mai puternici, mai creativi.

În ansamblu, criza Covid pentru noi se resimte încă și, realist vorbind, se va resimți o bună perioadă de acum încolo, pentru că facem parte din domeniul HORECA, însă obiectivul este să supraviețuim și să ne orientăm cu răbdare către soluții.

4. Ce ai învățat și cum ai devenit mai puternic?

În toată această perioadă am învățat că stabilitatea emoțională este foarte importantă în luarea deciziilor raționale, iar mobilizarea este cheia. Pentru noi, fiind tineri și la început de drum antreprenorial, ideea că nu facem nimic greșit și totuși lucrurile nu funcționează la potențialul pentru care am muncit zi de zi oferind fiecare cafea cu zâmbetul pe față și inima deschisă, a fost o idee ce a necesitat o abordare matură, prin urmare procesarea acesteia ne-a maturizat ca oameni și ca antreprenori. Suntem mai calculați, mai prevăzători și mai angrenați în procesul de reinventare constantă.

5. Ce le-ai transmite antreprenorilor care trec sau vor trece printr-o situație similară, bazat pe experiența ta proprie?

Nu consider că poate spune cineva “Stai liniștit, va fi bine” fără riscul de a fi superficial și cu siguranța clară a acestui lucru, însă, cu siguranță dacă lucrurile nu vor fi mai bune – voi veți fi mai buni, pentru că fiecare experiență este o lecție pe care o veți putea aplica înțelept în actuala afacere sau într-o afacere viitoare.